Un jugador de futbol amb l'uniforme del FC Barcelona assenyala cap endavant amb el braç estès ia la cantonada inferior dreta hi ha un cercle vermell que conté el número 3.

L'audiència prefereix el Barça-Bayern i un programa de TV3 s'enfonsa d'espectadors

L'enfrontament de Champions va ser el gran atractiu de la nit d'ahir

Quan hi ha partits de futbol, i més concretament de Champions League, aquests s'emporten sens dubte una gran part dels números d'audiència. Tot i que aquests es transmeten en televisions de pagament com Movistar+, aconsegueixen concentrar un gran volum d'espectadors, i més encara quan es tracta de partits com un Barça – Bayern. El d'ahir era una data marcada al calendari per a tota l'afició culer, i les xifres així ho van confirmar, amb una nit que va afectar totes les grans cadenes.

En total, el partit de la Lliga de Campions que començava a les 21.00 hores va tenir 286.000 espectadors, encara que es tracta d'una xifra final que no reflecteix la realitat. Això és perquè el matx va ser retransmès en molts bars, lloc on s'aglomera molta gent, per la qual cosa fins i tot la xifra final podria ser el doble o més. El duel va tenir una fidelitat del 59% i una quota de pantalla del 58,4% total.

Afecta TV3 i altres cadenes

Una de les cadenes més afectades pel partit va ser sens dubte TV3, que utilitzava l'espai de 'Prime Time' per emetre la molt coneguda sèrie 'Cites Barcelona'. Tot i això, coincidir amb aquest Barça - Bayern els va afectar en gran manera, quedant-se amb tan sols 124.000 espectadors i una quota de pantalla del 6,8% en el primer episodi. El segon va ser encara però, amb una quota de pantalla més gran, però amb menys espectadors, arribant amb sort als 100.000 en total.

Un home amb barba i cabells llargs conversa amb una dona en un ambient íntim mentre sostenen copes de vi negre.
'Cites Barcelona' | TV3

'Cites Barcelona' és una sèrie de TV3 que reprèn l'èxit de la seva gran predecessora, Cites, on les històries giren al voltant de trobades romàntiques a la ciutat de Barcelona. La trama es basa en les dinàmiques que sorgeixen en cites organitzades mitjançant aplicacions de cites. Mostrant les emocions, tensions i sorpreses que sorgeixen quan dos desconeguts es troben buscant l'amor o simplement una connexió.

La sèrie captura l'essència de la vida urbana i les complexitats de les relacions a l'era digital, explorant situacions tant còmiques com commovedores. Amb la ciutat de Barcelona com a teló de fons, la sèrie aconsegueix crear un ambient vibrant i actual. Els personatges on naveguen entre la recerca de l'autenticitat i les expectatives d'una cita perfecta.

La cadena de televisió pública catalana no va ser, però, l'única afectada per aquesta trobada de Champions League, ja que cadenes com Telecinco van veure els seus números caure exponencialment. El dia d'ahir va tocar Risto Mejide, que curiosament estrenava un nou programa que va fracassar totalment a Catalunya, amb uns números molt pobres. El seu nou espai de tertúlia i debat d'actualitat 'Demos El Gran Sondeo' es va quedar amb només 82.000 espectadors i una quota de pantalla del 9,2%.