La competència per liderar la franja de 'Prime Time' a Catalunya és més que intensa, especialment entre TV3 i les principals cadenes nacionals com Antena 3 i Telecinco. TV3, com la televisió pública catalana, ha mantingut un lideratge sòlid en aquesta franja horària durant molts anys. Gràcies a programes d'entreteniment local i a sèries de producció pròpia que connecten profundament amb el públic català.
Tot i això, en els últims temps, cadenes com Antena 3 han augmentat la seva presència, i han aconseguit atraure un públic més ampli. D'altra banda, la irrupció de plataformes de streaming ha afegit un nou competidor al joc, cosa que complica encara més el panorama.
Tot i això, TV3 segueix apostant per continguts que ressonin amb la identitat catalana i que expliquin històries locals, cosa que li permet retenir una base d'audiència fidel. La lluita per la supremacia al 'Prime Time' s'ha tornat un desafiament constant, i aquesta vegada TV3 ha sortit guanyador amb la nova aposta per a les franges de divendres.
El segon programa de 'Zenit'
'Zenit' es tracta del nou xou musical de gran format per a la nova temporada de TV3, amb un gran espectacle en directe que ha agradat a l'audiència. I és que ahir van liderar la nit a Catalunya, i han pujat en xifres respecte al programa amb què van debutar la setmana passada a l'antena catalana. En total, 225.000 espectadors van gaudir del segon programa del concurs, amb un 14,6% de quota de pantalla.
Per edats, entre els 4 i els 12 anys hi va haver un 20% de l'audiència, mentre que dels 13 als 24 anys hi va haver un total del 16,7%. D'altra banda, la fidelitat va ser del 46,6%, i el target comercial va pujar fins al 15,1%, sent una nit molt bona per a la cadena de televisió pública catalana. 'Zenit' es tracta d'un gran espectacle en directe, en què 24 cantants professionals trien i interpreten èxits musicals per així poder seduir totes les generacions.
L'objectiu del programa en forma de concurs és convertir-se en l'artista més intergeneracional dins del panorama català. A més, un altre dels atractius de l'espai és que en ell, artistes i públic es divideixen en quatre grups que representen cada generació. Hi ha doncs, els centennials (menys de 27 anys), els mil·lennials (28-43 anys), la generació X (44-59 anys) i els boomers (més de 60 anys).
Dins del públic hi ha un total de 100 persones, dividides en quatre grups de 25 que representen la seva generació respectiva. Aquest nou espai de TV3 és tot un esdeveniment musical que sens dubte és una gran posada en escena, humor i entreteniment. A més a més, el gran atractiu de la participació del públic ha fet que aquests dos primers programes hagin estat rebuts molt bé.