maig 26, 2026

XCatalunya.cat

Diari d'informació general

Sílvia Orriols deixa en evidència els que l’ataquen per qüestionar els privilegis de l’elit política en els serveis públics

Partits del règim socialprocessista com Junts o ERC no han dubtat a saltar a la jugular de Sílvia Orriols per defensar el president socialista

La líder d'Aliança Catalana, Sílvia Orriols, ha generat un intens debat polític i social després de publicar un missatge a la xarxa social X qüestionant si els dirigents polítics reben un tractament sanitari diferenciat respecte de la resta de ciutadans.

El tuit, publicat el 20 de gener, ha assolit desenes de milers de visualitzacions i gairebé 2.000 likes en poques hores.

El missatge d'Orriols sorgeix en el context de l'hospitalització de Salvador Illa, president de la Generalitat de Catalunya, l'ingrés sanitari del qual ha generat seguiment mediàtic per la manca d'informació en un primer moment i el tracte preferent que contrasta amb el cas a urgències La diputada d'AC va aprofitar aquest moment per plantejar una pregunta que ha ressonat entre milers d'usuaris.

La pregunta que ha incendiat les xarxes

"Deixeu-vos de romanticismes, que ja hem vist que ni la llei és igual per a tothom, ni la sanitat ens tracta a tots de la mateixa manera", va escriure Orriols al seu compte oficial La líder independentista va continuar el seu missatge afirmant que "denunciar-ho no és baixesa moral, sinó coherència", en resposta anticipada a les crítiques que esperava rebre.

El nucli de la seva argumentació se centra en una pregunta directa: "La vida d'un president val més que la d'un policia, un mecànic o una florista?" Orriols tanca el seu missatge amb un escuet "O sí?" acompanyat d'un emoji pensatiu, deixant la reflexió oberta als seus seguidors.

Un debat recurrent sobre privilegis polítics

La qüestió plantejada per Orriols no és nova en el debat públic català i espanyol Durant dècades, diversos sectors han qüestionat si els càrrecs públics d'alt nivell reben atenció sanitària en condicions diferents de les del ciutadà mitjà que acudeix als centres d'atenció primària o a les urgències hospitalàries.

Els defensors d'aquesta tesi argumenten que mentre milers de catalans esperen mesos per a operacions o consultes especialitzades, els alts càrrecs polítics accedeixen de manera immediata als millors serveis mèdics.

Aquest contrast genera frustració especialment en moments de crisi sanitària o col·lapse del sistema públic de salut i més tenint en compte que els socialistes s'omplen la boca d'humilitat i igualtat.

El tancament de files de l'establishment polític

Allò que ha resultat cridaner en aquest episodi és la reacció coordinada de partits que habitualment se situen en diferents espais de l'espectre polític català Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), Junts per Catalunya i el Partit Socialista de Catalunya (PSC) han tancat files al voltant d'Illa, criticant el missatge d'Orriols.

Aquesta convergència de crítiques des de formacions habitualment enfrontades ha reforçat precisament l'argument central d'Aliança Catalana: l'existència d'un "cordó sanitari" que va més enllà de les diferències programàtiques quan es tracta de protegir l'establishment polític de qüestionaments incòmodes.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *