abril 29, 2026

XCatalunya.cat

Diari d'informació general

Cop dur contra la immigració il·legal a El Vendrell: hi ha cinc detinguts amb desenes d’antecedents

L'operatiu s'ha dut a terme conjuntament entre la Guàrdia Urbana, els Mossos d'Esquadra i la Policia Nacional

L'escena va començar amb un desplegament policial poc habitual, dissenyat per enviar un missatge contundent a un entorn molt concret. Les patrulles es van col·locar estratègicament, els agents van esperar l'ordre i van començar una actuació perfectament coordinada.

Ningú a la zona podia imaginar fins a quin punt aquella operació anava a destapar problemes acumulats des de feia temps.

Dispositiu conjunt en una zona vigilada des de fa mesos

La intervenció es va dur a terme aquest dijous a la tarda en una zona catalogada com a sensible d'El Vendrell, segons els investigadors. Allà, dos bars regentats per persones estrangeres al camí de Molins concentraven de manera habitual individus amb múltiples antecedents i d'interès policial.

Abans del cop definitiu, els Mossos d'Esquadra havien fet vigilàncies que van permetre detenir un home de trenta-tres anys relacionat amb un robatori amb força.

Amb el terreny controlat, es va activar un operatiu coordinat entre Mossos d'Esquadra, Policia Local d'El Vendrell, Policia Nacional, Guàrdia Civil i Inspecció de Treball. Els agents van entrar de manera simultània als dos locals i van començar a identificar els clients, revisant documentació i observant qualsevol comportament sospitós.

En total es va identificar més de setanta persones, de les quals divuit acumulaven antecedents policials per diferents delictes i faltes prèvies. En conjunt, el dispositiu es va saldar amb sis detinguts, cinc per qüestions vinculades a estrangeria i un altre relacionat amb el robatori amb força.

Drogues, arma prohibida i una llarga llista d'infraccions administratives

Durant el registre interior i exterior dels establiments, els agents van localitzar consum i tinença de diferents substàncies estupefaents entre els presents. Es van tramitar una vintena de denúncies per haixix i marihuana. També dos expedients específics lligats al consum de cocaïna detectat durant la inspecció.

També es va aixecar una denúncia addicional després que un home fos sorprès portant una arma prohibida a l'interior d'un dels locals.

Paral·lelament, la Policia Nacional va detenir cinc persones per infraccions vinculades a la llei d'estrangeria i presumpta immigració il·legal al municipi. No és una participació extraordinària, ja que els cossos estatals són qui assumeixen les competències en matèria d'estrangeria dins d'aquests dispositius conjunts.

La Guàrdia Civil, per la seva banda, va aixecar diverses actes per vulneracions de la normativa del mercat del tabac i per incomplir mesures sanitàries contra el tabaquisme als bars inspeccionats.

Els agents també van detectar l'absència d'una màquina registradora homologada i possibles vulneracions de la Llei de Contraban vinculades a determinats productes intervinguts. Inspecció de Treball va completar el cercle administratiu amb dues denúncies per manca d'autorització de residència i treball. A més, hi va haver un tercer cas d'un empleat que no estava donat d'alta a la Seguretat Social.

Veïnat fart de problemes al voltant dels locals

La zona feia temps que estava assenyalada pels veïns de la capital del Baix Penedès, que associaven aquests bars a baralles i tràfics constants. Fonts policials expliquen que ja s'havien fet controls anteriors, però l'operatiu d'aquest dijous buscava un impacte més gran per tallar dinàmiques delictives arrelades.

Els establiments funcionaven com a punt de trobada habitual de persones vigilades, cosa que incrementava la sensació d'inseguretat entre comerciants i residents dels voltants.

Amb aquesta intervenció s'ha volgut reforçar la presència policial i deixar clar que els focus de delinqüència no queden impunes a El Vendrell. Des dels diferents cossos participants es valora molt positivament el resultat, destacant la coordinació operativa i la quantitat d'infraccions detectades.

La batuda se suma a altres controls similars que, els darrers anys, han intentat sanejar locals conflictius de la zona del camí de Molins.

Objectiu: barris més segurs i controls periòdics

Segons algunes fonts, aquesta actuació s'emmarca en una estratègia de controls periòdics en espais de gran afluència, amb l'objectiu de prevenir delictes i activitats irregulars.

El regidor de Seguretat Ciutadana, Christian Soriano, ha subratllat que la prioritat del govern municipal és no mirar cap a una altra banda. Soriano defensa que posar recursos sobre la taula i coordinar tots els cossos policials és clau per tenir carrers i barris més segurs.

Operatius com el desenvolupat aquest dijous busquen no només detenir delinqüents, sinó també llançar un missatge dissuasiu a qui opera al marge de la llei. Les autoritats recorden que aquests dispositius continuaran en altres punts considerats conflictius, amb la intenció de reduir la delinqüència i millorar la percepció de seguretat entre el veïnat.

Per als residents, l'èxit real es mesurarà els pròxims mesos. Caldrà veure si disminueixen els incidents i la tranquil·litat torna de manera estable a l'entorn. 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *