abril 25, 2026

XCatalunya.cat

Diari d'informació general

Carles Francino, locutor de ràdio de 67 anys: ‘No està a l’alçada ni ho ha estat’

El periodista del programa ‘La ventana’, de la Cadena SER, no ha tingut cap inconvenient a alçar la veu contra un dirigent

Carles Francino s’ha convertit en una de les veus més importants de la ràdio al nostre país. I és que, diàriament, porta als oients les notícies més candents i, quan ho creu necessari, dona la seva opinió amb fermesa. Un exemple és que ho ha fet en les últimes hores.

Exactament, el periodista no ha pogut quedar-se callat davant el comportament d’un dirigent polític. I contra aquest ha carregat durament, dient: “No està a l’altura ni ho ha estat”.

Carles Francino carrega les tintes contra una figura pública

El periodista català, de 67 anys, ha tornat a mostrar el seu caràcter ferm i el seu compromís amb els valors cívics. Durant el seu programa d’ahir, Carles Francino va reflexionar sobre el comportament de Carlos Mazón, president de la Generalitat Valenciana, en l’homenatge a les víctimes de la DANA.

L’acte, celebrat un any després de la tragèdia que va colpejar amb duresa la Comunitat Valenciana, va reunir els reis, el president del Govern i familiars de les víctimes. Tanmateix, la presència de Mazón va ser rebuda amb desgrat per part d’alguns afins, que ja havien expressat el seu desig que no hi assistís. El periodista català ho va explicar en antena amb detall, i la seva valoració no va deixar lloc a dubtes.

Així, va exposar: “Els reis han saludat una representació de les víctimes de la DANA, han estat moments de gran emoció. El president del Govern també ha participat d’aquest moment. El president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, no participa d’aquest moment, que és un moment previ al funeral”.

A això va afegir: “Aquesta imatge és una de les més representatives d’aquesta jornada tan especial. Ho és perquè un any més tard és el tribut de les institucions al dolor de les víctimes. I és representatiu perquè falta una institució, i és millor que no hi sigui”.

Amb un to serè, però contundent, Carles Francino va etzibar: “Sí, perquè el seu representant no està a l’altura ni ho ha estat. I sabem que les víctimes no voldrien saludar-lo”.

La intervenció del locutor no va ser improvisada ni anecdòtica. Va formar part d’una reflexió més àmplia sobre la dignitat institucional i l’empatia envers les víctimes. “Només per això, només amb això, ja hauria de tenir prou per saber que li tocaria pensar a prendre altres camins”.

Carles Francino carrega també contra un partit polític

Amb aquestes paraules, el català va expressar el seu descontentament amb Mazón. I, tot seguit, Carles Francino va ampliar la seva crítica cap al Partido Popular, al qual aquell pertany.

Les seves paraules exactes van ser aquestes: “Segueixo sense entendre quin benefici, quin rèdit, pot obtenir el Partido Popular. Sí, com a organització política a la qual voten milions de persones que estan sentint segurament el mateix que expressem, amb aquesta obstinació, amb aquest sostenella y no enmendalla de mantenir Mazón al seu lloc”.

Francino no és un periodista més. Des del seu debut a la ràdio local catalana fins a la seva consolidació com una de les veus més emblemàtiques de la Cadena SER, ha construït una carrera basada en la credibilitat. El seu estil combina proximitat, respecte i anàlisi profunda, sense perdre el pols informatiu.

En un mitjà on la velocitat sol imposar-se a la profunditat, ell aposta per la pausa, per escoltar, per pensar abans de parlar. I quan parla, ho fa amb la serenitat de qui sap que la paraula té un pes moral.

El seu recent comentari sobre Mazón no ha estat una excepció, ha estat una mostra més del seu compromís amb l’honestedat i l’empatia. La seva manera d’entendre la comunicació no es limita a narrar fets: busca provocar reflexió i exigir responsabilitat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *