30 de juny de 2026, a les 20:31h

XCatalunya.cat

Diari d'informació general

FOTO: Emoció espanyolista amb la rebuda de Jaume Collboni a Letizia Ortiz

L'alcalde del PSOE ha rebut la Reina d'Espanya amb tots els honors

La reina espanyola Letizia Ortiz ha visitat aquest dimarts l’Ajuntament de Barcelona en el marc de la reunió anual dels directors de l’Institut Cervantes, que enguany se celebra a la capital catalana. L’última vegada que un membre de la família reial va visitar el consistori barceloní va ser el 19 d'agost del 2017, arran dels atemptats del 17-A, i ho van fer Felip VI i la mateixa Letícia.

La monarca s’ha traslladat a Barcelona per presidir una sessió de treball amb els directors de la institució sobre el plurilingüisme, i ha estat rebuda per l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, el delegat del govern espanyol a Catalunya, i el líder del PSC, Salvador Illa, entre d’altres. Els regidors de Junts, els comuns i ERC no han assistit a la rebuda de la monarca.

Letícia també ha estat rebuda pel director de l’Institut Cervantes, Luis García, la secretària general de l’Institut Cervantes, Carmen Noguero, i la presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret. A l’entrada de l’Ajuntament de Barcelona, a plaça Sant Jaume, també hi havia diverses persones esperant l’arribada de la monarca.

Jaume Collboni, un home d'Estat… espanyol

L'alcalde de Barcelona ha demostrat ser un home d'Estat espanyol i ha complert amb la seva comesa de rebre a la reina Letizia. Collboni és del PSOE, un partit que defensa la monarquia i vol mantenir que la prefectura de l'Estat es transmeti de pares a fills. Collboni va prometre per activa i per passiva abans de les eleccions municipals que no seria alcalde si no era la formació més votada.

El grup amb més suports va ser Junts i el candidat Xavier Trías, però el socialista va buscar un pacte de perdedors i no va tenir cap problema a signar amb el Partit Popular de Daniel Sirera per a evitar que un candidat 'independentista' liderés la capital catalana.Avui, la Casa Reial li agraeix aquests favors d'Estat i Letizia Ortiz li ha visitat en la Plaça Sant Jaume de Barcelona. La dona del Rei Felip VI, el que el 3 d'octubre de 2017 va trencar el seu habitual silenci i va demanar defensar la Unitat d'Espanya a qualsevol preu.

ER, els socis del partit de Collboni

Parlant d'eleccions i resultats electorals, tots els sondejos pronostiquen la patacada dels autonomistes. Totes les enquestes estan d'acord que els catalans castigarien a ER per la seva proximitat a persones com Jaume Collboni.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *