Sílvia Orriols té clar què cal fer amb el violador d’una menor a Ripoll
La delinqüència i la inseguretat són dues de les preocupacions més importants dels catalans. La sensació d'impunitat dels delinqüents provocada per una justícia, de vegades, massa garantista i per un Codi Penal amb penes baixes ha fet que Catalunya sigui el paradís del delinqüent . Cada cop són més els multireincidents que acumulen procediments judicials i que eviten la presó, perquè un cop són posats a disposició del jutjat, surten per la porta del darrere.
Creixen els delictes contra el patrimoni i creixen els delictes relacionats amb la integritat sexual. Notícies sobre rajades que violen nenes a centres comercials i a fàbriques abandonades ja no sorprenen ningú. Sense anar més lluny, fa uns dies, durant la Festa Major de Ripoll, un ciutadà de nacionalitat veneçolana va violar presumptament una nena menor d'edat. Ho va fer en un portal i sense que la seva víctima pogués defensar-se . Els fets van tenir lloc durant la matinada del 10 a l'11 de maig, en plena jornada de reflexió.
Ahir dijous 16 de maig, els Mossos d'Esquadra van detenir el presumpte violador que, ja és casualitat, té altres antecedents policials per altres delictes. De moment, segueix sota custòdia policial i passarà a disposició judicial els propers dies, probablement demà dissabte. La víctima va denunciar els fets davant la Policia Local de Ripoll, que va passar la investigació als Mossos d'Esquadra, que finalment van detenir el presumpte autor de l'agressió sexual.
La batllessa de Ripoll i diputada electe per Aliança Catalana al Parlament de Catalunya, Sílvia Orriols, s'ha fet ressò del què ha passat i ha proposat què hem de fer amb aquest tipus de persones. Segons Orriols, la decisió és deportar-lo al seu país, ja que els catalans no tenim el deure de suportar la despesa pública que suposa un intern en un centre penitenciari. "No hem de pagar la pensió completa a un pederasta estranger" i "menys punts liles i més llei d'estrangeria" .
Un individu que ve de Veneçuela i viola una menor a Ripoll, ha de ser immediatament deportat.
Els contribuents catalans no hem de pagar la pensió completa a cap pederasta estranger.
Menys punts liles i més llei d'estrangeria. #SalvemCatalunya
— Sílvia Orriols (@orriolsderipoll) May 17, 2024
Reaccions dels ciutadans
El missatge de Sílvia Orriols ha tingut molta repercussió a les xarxes socials. Magí Hildebrandt ha estat un dels primers a comentar i s'ha solidaritzat amb la família de la víctima. Altres proposen un càstig addicional a la deportació.
Pobra noia, imagineu que fos una familiar vostra, la família deu ser destrossada, tot per quatre polítics bonistes, en aquest país sobra molta gent.
— Magí Hildebrandt (@MagiHildebrandt) May 17, 2024
Però abans de que marxi unes quantes hòsties amb la mà oberta perquè no li quedin ganes de tornar.
— Jürgen weiss 🏴🇩🇪 (@JuanLuc61643) May 17, 2024
Altres agressions a Festes Majors
La de Ripoll no ha estat la primera (i per desgràcia, no serà la darrera) agressió sexual en una Festa Major. A Sarrià, a Barcelona, a un noi li van trencar la mandíbula. A Sant Fost de Campcentelles quatre nois van ser detinguts per agredir un jove davant de la seva parella. Així mateix, a Esterri d'Àneu, al Pallars Jussà, hi va haver diversos detinguts per diferents agressions.